11/11/13

Anna Review - A search for your beloved can be a ride to hell…. Literally!




Έχω αρκετά μεγάλο παρελθόν με τα adventure- point and click horror games και πάντα είχα μία μέθοδο: Σε περίπτωση που δεν μπορούσα να λύσω τα puzzle, δοκίμαζα ότι είχα με όλα τα interactive αντικείμενα του χώρου. Πάντα έπιανε. Όταν βρισκόμουν σε δύσκολη θέση απλά έκανα αυτό και «τανταααααν» προχωρούσα. Τι γίνεται όμως αν αυτό δεν πιάνει; Αν το παιχνίδι είναι τόσο παράλογο που κινήσεις που πήγες να κάνεις σου φαίνονταν τόσο ηλίθιες που απλά τις προσπερνούσες λέγοντας στον εαυτό σου «Δεν μπορεί» και μισή ώρα αργότερα (αφού χάσεις την υπομονή σου και αναγκαστείς να κοιτάξεις walkthrough, ώστε να προχωρήσεις) ανακαλύπτεις πως αυτές οι ηλίθιες κινήσεις ήταν και η λύση;




 Για να καταλάβετε, οι πρώτες στιγμές στο παιχνίδι ήταν κάπως έτσι: Βρίσκομαι στον κήπο ενός πέτρινου σπιτιού και τα πάντα με τυφλώνουν. Μέχρι και το γρασίδι αντανακλούσε τόσο δυνατά το φώς που με έκανε να μισοκλείνω τα μάτια μου. Όλα είναι τόσο φωτεινά! ΓΙΑΤΙ; “ Pause, options menu, brightness full κάτω, επιστροφή στο παιχνίδι, καμία ιδιαίτερη βελτίωση. Έβαλα γυαλιά ηλίου, (χωρίς πλάκα), και συνέχισα. Κείμενο με όμορφη γραμματοσειρά εμφανίστηκε στην οθόνη που σε συνδυασμό με το “artsy” background θύμιζε εικόνα απ’ το instagram. Απ’ το κείμενο κιόλας είναι εύκολο να συμπεράνεις και το βασικό σενάριο του παιχνιδιού: Παίζεις έναν βλάκα που ονειρεύεται κακάσχημα τοπία που….. Συγνώμη, ας το πάρω απ’ την αρχή. (βήξιμο καθαρίσματος λαιμού). Παίζεις έναν νεαρό που, απ’ ότι φαίνεται, πάσχει από αμνησία και στα όνειρά του βλέπει έναν μύλο ο οποίος υπήρξε και στην πραγματικότητα, στον οποίο τον καλεί μία φωνή, η Anna που για κάποιο λόγο ο πρωταγωνιστής την παρουσιάζει ως την αγάπη του.




Τέλος πάντων, κοιτάζοντας στον κήπο βρίσκω κάτι κουκουνάρια, ένα λεπτό ξύλο, μία πέτρα, ένα μικρό μπλοκαρισμένο κανάλι στο διπλανό ποταμάκι του οποίου την ροή μπλόκαραν δύο μεγάλες κοτρώνες και ένα πορτάκι κάτω απ την πέτρινη σκάλα του σπιτιού που μέσα είχε ένα κομμάτι καθρέφτη το οποίο αντανακλούσε λιγότερο φώς απ το γρασίδι. (Συγχαρητήρια στους designers). Μετά από μισή ώρα κατάφερα να γεμίσω το φλασκί που είχα εξ αρχής με νερό και να βάλω το κομμάτι του καθρέφτη σε ένα σκαλιστό μάτι πάνω απ την κεντρική πόρτα του σπιτιού. Βαρέθηκα και κοίταξα την λύση online, η οποία ήταν ως εξής: Έπρεπε να σπρώξω τους δύο μεγάλους (πιθανόν 80 κιλά ο καθένας) βράχους με το λεπτό κλαδάκι μου, ώστε να επιτρέψω την ροή στο κανάλι. Εκεί ήρθε άλλο ένα κομμάτι καθρέφτη (που αντανακλούσε λιγότερο φως απ ότι το γρασίδι).

 Έπρεπε να βάλεις το κομμάτι στο σκαλιστό μάτι πάνω απ την πόρτα. Μετά έπρεπε να βάλω το ξύλο στον τοίχο της μικρής περιοχής πίσω απ το πορτάκι κάτω απ την σκάλα και να του βάλω φωτιά με τον αναπτήρα που είχα απ την αρχή του παιχνιδιού. Μετά έπρεπε να βάλω ένα κουκουνάρι στην κορυφή του ματιού (όπου δεν είχα καμία εσοχή) και να του βάλω και αυτού φωτιά. Και κάπως έτσι η πόρτα άνοιξε.




Έτσι ήταν το Anna καθ’ όλη την διάρκειά του και δυστυχώς Τα puzzle δεν ήταν το μόνο πρόβλημά του. Υπήρξαν σημεία που όλα τα φώτα του παιχνιδιού τρεμόπαιζαν τόσο δυνατά και γρήγορα που και ο πιο υγιής άνθρωπος θα μπορούσε να πάθει επιληψία κοιτάζοντάς τα. Αναγκάστηκα να επανεκκινήσω το παιχνίδι 11 φορές γι’ αυτόν τον λόγο μόνο. Τα controls είναι χάλια, η κάμερα είναι τόσο ανακριβή που δυσκολευόμουν να κεντράρω σε συγκεκριμένα σημεία και αντικείμενα που ήταν τόσο μικρά που πιστεύω πως οι δημιουργεί το έκαναν επίτηδες για να την σπάσουν σε εμάς τους βλάκες που το αγοράσαμε.

 Η τριπλή επιλογή (Use, Examine, Pick up), που εμφανίζεται κάθε φορά που πας να κάνεις interact με ένα αντικείμενο του χώρου, είναι κι αυτό μία απίστευτη σπατάλη χρόνου καθώς μέχρι κι αυτά δυσκολεύεσαι να τα στοχεύσεις με τον δείκτη του ποντικιού. Παρόλο που το soundtrack και οι ατμοσφαιρικοί ήχοι ήταν καλοί, όλο το υπόλοιπο sound design ήταν απαίσιο. Οι πόρτες για παράδειγμα, είχαν μόνο ένα ήχο σκουξίματος. Όσο γρήγορα ή αργά και να την κούναγες η πόρτα θα έβγαζε ακριβώς τον ίδιο ήχο. Και αυτό συνέβαινε με όλα τα άλλα αντικείμενα.




Είναι κρίμα γιατί θα μπορούσε να είναι καλό παιχνίδι. Είναι σημεία που πραγματικά μπορούν να σε κάνουν να πεταχτείς απ την καρέκλα σου, και άλλα που θα σε κάνουν να μην θες να προχωρήσεις απ’ την τρομάρα, αλλά εγώ, ήμουν τόσο εκνευρισμένος απ το επιεικώς χάλια gameplay και design που δεν κατάφερα να απολαύσω δευτερόλεπτο απ τις 5 επίπονες ώρες που πέρασα μέσα στον κόσμο του Anna. Το παιχνίδι δίνει την αίσθηση ότι οι Ιταλοί developers (Dreampainters) σταμάτησαν στην μέση της επεξεργασίας του και απλά το πέταξαν στην αγορά γιατί βαριόντουσαν να το συνεχίσουν. To Extended Edition το οποίο αγόρασα, έδινε τρία διαφορετικά τέλη. Τα οποία κανείς που έπαιξε το παιχνίδι δεν ήξερε τι έκανε διαφορετικά ώστε να το ξεκλειδώσει. Επίσης το τέλος που ξεκλείδωσα εγώ ήταν απλά ένα THE END αφού βγήκα απ’ την πόρτα του σπιτιού. Τίποτα άλλο. Ένα απογοητευτικό τέλος σε ένα απογοητευτικό παιχνίδι. 

 Αυτό ήταν το Anna ένας μισοτελειωμένος τίτλος με τα χειρότερα puzzle στην ιστορία των point-and-click horror games, απαίσιο design, και μία ρηχή και μη ικανοποιητική ιστορία. Αποφύγετε με κάθε κόστος! ΤΟ ΕΝΑΜΙΣΙ ΕΥΡΩ ΜΟΥ ΠΙΣΩ!




Info:


-Έκδοση: Kalypso Media Digital 

-ΕίδοςAdventure

-Ανάπτυξη: Dreampainters

-Τιμή6,99 

-Multiplayer: Όχι

-Επίσημο site: www.dreampainterssoft.com

-Ελάχιστες απαιτήσεις: OS: Windows XP/Processor: Dual Core/ Memory: 2GB RAM/ Graphics: Shader model 3 graphic card/DirectX: 9.0c/Hard Drive:850 MB HD space/ Sound: Stereo sound card 



ΘΕΤΙΚΑ:      + Καλό soundtrack     
                    2-3 Καλά και τρομαχτικά σημεία    
                     
                   
AΡΝΗΤΙΚΑ:    Απαίσιο design
                                        -  Φοβερά κακός ήχος
                                        -  Τα χειρότερα και πιο παράλογα puzzle στην ιστορία του gaming
                                        -  Ρηχή ιστορία με απογοητευτικό τέλος
                                        -  Άβολα και χρονοβόρα controls
                                        -  Προβλήματα με την φωτεινότητα



Pc ManiacsΒαθμολογία 20% 








© www.pc-maniacs.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου